Asistenční služba Allianz v České republice zaznamenala v roce 2014 celkem 65 853 telefonických hovorů klientů. Nejčastějším důvodem jejich „SOS“ volání byly nehody, poruchy a další problémy s auty – těch bylo bezmála 50 tisíc. Dalších 13 800 telefonátů se týkalo asistence k cestovnímu pojištění, zbytek pak domácí asistence, která je součástí majetkového pojištění Allianz.
„Zatímco u cestovních asistencí je patrná výrazná sezónnost léta a zimy, u asistencí k povinnému ručení a havarijnímu pojištění je počet zásahů od dubna do prosince téměř stejný a sezónní výkyvy jsou patrné převážně v počtu telefonátů ze zahraničí,“ říká na úvod Jaroslava Kratochvílová, specialistka cestovního pojištění Allianz.
Klient, který má jakýkoliv problém, zvláště pak zdravotní, potřebuje pomoc rychle, proto v Call Centru asistenční služby pravidelně sledují také rychlost přijetí hovoru. Průměrná doba od prvního zazvonění po zvednutí sluchátka operátorem byla v loňském roce 7,9 vteřiny.
„U asistenčních zásahů k autopojištění pak monitorujeme také průměrný čas od zavolání po příjezd pomoci – ať už mechanika, který problém vyřeší na místě, což je téměř v desetině případů, tak dojezdu odtahové služby. V loňském roce byla tato průměrná doba 29 minut a i v měsíci nejčetnějších hlášení – v červnu, nepřesáhla 31 minut,“ doplňuje Jan Kolník z Allianz Assistance.
Podobnou prázdninovou statistiku vypracovaly také další pojišťovny ze skupiny Allianz z celého světa. Jen v červenci a srpnu pomáhala Allianz Assistance některému ze svých klientů na celém světě každých 15 vteřin a celkem asistovala u 1,425 milionu případů!
V žebříčku tří nejčastějších zásahů figurují na prvním místě asistence z autopojištění – jen za dva měsíce zajistila asistence 78 tisíc náhradních automobilů pro klienty, kteří se dostali na dovolené do nesnází. Díky nim mohli dál pokračovat ve svých cestách. A na silnici zasahovala u dalších více než 568 000 případů.
V medicínské asistenci také padají rekordy, hlavně cenové. Je rozhodně lepší uzavřít cestovní pojištění ještě před opuštěním domova, protože lékařské zákroky v zahraničí jsou
v různých zemích různě nákladné. Například běžná choroba, kterou je akutní zánět průdušek, vyšel v kanadském Montrealu na 25 000 eur! Ale pro českého turistu nejsou zanedbatelné ani sumy 3010 eur za gastroenteritidu na pobřeží Karibiku v St. Domingu nebo 3523 eur za ošetření zraněného kolene v Čechy velmi oblíbené destinaci – v Řecku.
Za léto zajistila asistenční služba Allianz celosvětově i 800 návratů pacientů s lékařem. Repatriace jsou prováděné špičkově vybavenými ambulancemi či letecky. Právě letecké převozy bývají také nejdražší.
Zdroj: Tisková zpráva pojišťovny Allianz