Podle aktuálního průzkumu finanční skupiny Wüstenrot vyšší ceny povinného ručení přimějí 49 % motoristů k tomu, aby znovu porovnali nabídky na trhu. Případně změnili pojišťovnu a sjednali si povinné ručení u té, která jim nabídne lepší podmínky.
Výběr však zdaleka nebude jen o ceně – ta je prvořadá jen pro 14 % řidičů. Naproti tomu 51 % z nich se vždy snaží vybrat nejlepší poměr ceny, kvality, dalších služeb či výhod, a také posuzují, jaký má daná pojišťovna kredit. Průzkum realizovala finanční skupina Wüstenrot v lednu 2015 ve spolupráci s agenturou Ipsos.
Ceny povinného ručení v letošním roce porostou. Některé pojišťovny se odhodlaly k zdražení již na podzim loňského roku. Další čeká skokový nárůst v průběhu prvních měsíců letošního roku. Impulzem pro zdražení povinného ručení je zrušení příspěvků nepojištěných vlastníků vozidel do garančního fondu České kanceláře pojistitelů. Už v minulém roce narostlo odškodnění nemajetkové újmy v souvislosti s novým občanským zákoníkem, zavedl se tříprocentní odvod pojišťoven do Fondu zábrany škod a paušální úhrada výjezdů hasičů.
Povědomí o zdražení cen povinného ručení roste s věkem
Celkem 10 procent Čechů ví o tom, že se povinné ručení bude zdražovat. Valná většina
(90 %) ale detailní přehled o vývoji trhu nemá. Řadí se k nim lidé, kteří zaznamenali útržkovité informace (49 %) a také ti, jež o zdražování vůbec neví (41 %). „Téměř polovina Čechů bude zdražením překvapena. Řidiči budou kriticky hodnotit, zda mají sjednané povinné ručení za výhodných podmínek,“ komentuje pravděpodobné reakcečeských řidičůPetr Hájek z finanční skupiny Wüstenrota dodává: „V naší pojišťovněprobíhá navyšování cen segmentovaně. Platí, že nejvíce si připlatí nejrizikovější klienti. Naopak zkušení řidiči mohou získat až 60% bonus za jízdu bez nehod.“ O ceny povinného ručení se zajímají spíše starší a zkušenější řidiči. Malé povědomí mají zejména začátečníci ve věku 18 až 24 let.
Řidiči jsou odpovědnější, nehledí pouze na cenu
Více jak polovina (51 procent) českých řidičů vybírá povinné ručení nejen podle ceny, ale hledí i na kvalitu, výhody, rozsah pojistného krytí a posuzuje i kredit pojišťovny.
„Jedním z benefitů, který klienti Wüstenrotu využívají, je úrazové připojištění dětí zdarma s limitem pojistného plnění 100000 Kč,“říká Petr Hájek. Češi oceňují i výhodnější připojištění skel nebo rozšířené asistenční služby. Nabídky jsou u každé pojišťovny rozdílné. Pouze podle ceny se rozhoduje 14 procent dotázaných. Pro 13 procent respondentů je prioritou úroveň servisu, rychlost a kvalita. Češi na první místo z hlediska důležitosti parametrů v rámci sjednání povinného ručení postavili pojistné krytí. Za nejvíce důležité a spíše důležité ho označilo 81 procent dotázaných. Pro 71 % je velmi důležitý kredit pojišťovny, garance, kvalita služeb, rychlost a kvalita likvidace pojistných událostí a celková spokojenost s pojišťovnou. Pro 63 % je směrodatné i to, jaká je výše bonusů a malusů, které jim pojišťovna poskytne.
O průzkumu:
Průzkum pojišťovny Wüstenrot „Hlavní kritéria pro volbu povinného ručení" byl realizován v lednu 2015 na reprezentativním vzorku 500 respondentů prostřednictvím omnibusového šetření výzkumné agentury IPSOS.
Zdroj: tisková zpráva pojišťovny Wüstenrot